Den gode naboen
Joker er lokalbutikken som dekker dine behov for dagligvarer, enten det er i byen, på landet, der du bor, jobber eller er på ferie.
![Case](https://cdn.sanity.io/images/e735e94t/production/bca38a18de9df818e802768de928f25ea3e2ccec-2800x1600.jpg?w=2048&q=75&fit=clip&auto=format)
Om prosjektet
Vi har samarbeidet med Joker i over 15 år. Vi har utviklet merkevaren og salgs- og servicekonseptene som både skal flytte varer og bevise at Joker er den gode naboen.
Kompetanse
![Case](https://cdn.sanity.io/images/e735e94t/production/66ab1cbe315132ca9cf1cf6c0d3b7d0254f7c25c-2800x1600.jpg?w=2048&q=75&fit=clip&auto=format)
![Case](https://cdn.sanity.io/images/e735e94t/production/fcf929fcda654ade7d7048b85d2912d93d4cc730-2800x1600.jpg?w=2048&q=75&fit=clip&auto=format)
Høydepunkt
Hver eneste måned produserer vi butikkmateriell, digitalt innhold og radiospotter for å skape trafikk til Jokers 450 butikker. Og det er alltid kjøpmennene som fremmer produkter og tilbud for å skape stolthet og lokal forankring.
Norges lengstlevende radiokonsept handlet om en språkforsker som het Arne Torp.
![Case](https://cdn.sanity.io/images/e735e94t/production/6d10508d4e4e055cb2b52e43e64e06f174251d68-2800x1600.jpg?w=2048&q=75&fit=clip&auto=format)
Resultater
Når vi startet vårt samarbeid i 2005 var Joker i en krevende strategisk situasjon, med en omsetning på under 150 mill. Konkurransen fra supermarkeder, lavpriskjeder og nærbutikker var tøff og Jokers posisjon uklar. Løsningen ble å utnytte to av Jokers konkurransefortrinn – nærheten og relasjonen til kundene. Det gjør at Joker med stor troverdighet kan si at de vil være en god nabo – som kjenner og forstår sine kunders behov. Og en slik strategi gjør det enkelt å lage reklame som virker. I 2022 hadde Joker 450 butikker over hele Norge og en omsetning på over 500 mill. kroner. Det taler for seg selv.