Den gode naboen

Joker er lokalbutikken som dekker dine behov for dagligvarer, enten det er i byen, på landet, der du bor, jobber eller er på ferie.

Case
Om prosjektet

Vi har samarbeidet med Joker i over 15 år. Vi har utviklet merkevaren og salgs- og servicekonseptene som både skal flytte varer og bevise at Joker er den gode naboen.

Kompetanse
StrategiKonseptutviklingKommunikasjonDesignFotoRadio
Case
Et uttak fra vår sunnhetskampanje for Joker
Case

Høydepunkt

Hver eneste måned produserer vi butikkmateriell, digitalt innhold og radiospotter for å skape trafikk til Jokers 450 butikker. Og det er alltid kjøpmennene som fremmer produkter og tilbud for å skape stolthet og lokal forankring.

Digitale adshels fra vår påskekampanje for Joker

Norges lengstlevende radiokonsept handlet om en språkforsker som het Arne Torp.

Case
Mvh har produsert blant annet tilbudsmateriell og annet markedsmateriell for Joker

Resultater

Når vi startet vårt samarbeid i 2005 var Joker i en krevende strategisk situasjon, med en omsetning på under 150 mill. Konkurransen fra supermarkeder, lavpriskjeder og nærbutikker var tøff og Jokers posisjon uklar. Løsningen ble å utnytte to av Jokers konkurransefortrinn – nærheten og relasjonen til kundene. Det gjør at Joker med stor troverdighet kan si at de vil være en god nabo – som kjenner og forstår sine kunders behov. Og en slik strategi gjør det enkelt å lage reklame som virker. I 2022 hadde Joker 450 butikker over hele Norge og en omsetning på over 500 mill. kroner. Det taler for seg selv.