Den gode naboen
Joker er lokalbutikken som dekker dine behov for dagligvarer, enten det er i byen, på landet, der du bor, jobber eller er på ferie.

Om prosjektet
Vi har samarbeidet med Joker i over 15 år. Vi har utviklet merkevaren og salgs- og servicekonseptene som både skal flytte varer og bevise at Joker er den gode naboen.
Kompetanse


Høydepunkt
Hver eneste måned produserer vi butikkmateriell, digitalt innhold og radiospotter for å skape trafikk til Jokers 450 butikker. Og det er alltid kjøpmennene som fremmer produkter tilbud for å skape stolthet og lokal forankring.
Norges lengstlevende radiokonsept handlet om en språkforsker som het Arne Torp.

Resultater
Når vi startet vårt samarbeid i 2005 var Joker i en krevende strategisk situasjon, med en omsetning på under 150 mill. Konkurransen fra supermarkeder, lavpriskjeder og nærbutikker var tøff og Jokers posisjon uklar. Løsningen ble å utnytte to av Jokers konkurransefortrinn – nærheten og relasjonen til kundene. Det gjør at Joker med stor troverdighet kan si at de vil være en god nabo – som kjenner og forstår sine kunders behov. Og en slik strategi gjør det enkelt å lage reklame som virker. I 2022 hadde Joker 450 butikker over hele Norge og en omsetning på over 500 mill. kroner. Det taler for seg selv.