Velg kvalitet som varer

Som forbruker oppfordres man til å ta gode valg når man handler klær – men hva er egentlig et godt valg? Dette ville vi hjelpe Byportens kunder med da vi skulle presentere høstens nyheter.

Case
Om prosjektet

Inspirasjonen til kampanjen kom fra en innsikt om at ansvaret for å ta gode valg i klesbutikken ofte blir plassert på forbruker, istedenfor på motebransjen, klesprodusentene og butikkene. Derfor tenkte vi at høstkampanjen var en god anledning til å vise at Byporten engasjerer seg i dette og at vi ønsker å drive med forbrukerguiding, slik at kundene kan bli klokere på hva de betaler for i butikken.

Kompetanse
KommunikasjonStrategiFotoUtendørsReklame
Case

Løsning

Med dette som utgangspunkt utarbeidet vi en kampanje der vi valgte å sette kvalitet i sentrum – noe vi var tro mot gjennom hele kampanjen. Da vi skulle velge antrekk, valgte vi utelukkende klær, sko og vesker som var laget av rene naturmaterialer som bomull, silke, lær og ull.

I tillegg ønsket vi å fokusere på å vise fram et grunnantrekk vi stylet på tre ulike måter for å vise hvor langt man kan komme med et par gode stapleplagg i garderoben.

Case
Stylingeksempel 1
Case
Stylingeksempel 2
Case
Stylingeksempel 3

Kanaler

Kampanjen ble rullet ut på trikkene i Oslo sentrum, XXL-skjermen på Oslo S og på skjermene inne på senteret. Vi satte også opp en taktil Create Adshel på Jernbanetorget der man kunne kjenne på tekstilkvalitetene vi hadde brukt i kampanjen. I tillegg hadde også et digitalt løp på Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat og på Byporten.no.

Case
Vi laget en materialguide som tok for seg hvordan de vanligste tekstilene som brukes i klesproduksjon produseres og hvordan man kan ta bedre vare på de klærne man kjøper. Denne ble trykket opp og levert ut av butikkene sammen med egne kampanjeposer. Guiden ble også publisert på Byporten.no.
Case

Effekt

Kampanjen har gitt stor stolthet internt og leietakerne har vært veldig fornøyde med ekstra slag på kassa gjennom kampanjeperioden.