Velg kvalitet som varer
Som forbruker oppfordres man til å ta gode valg når man handler klær – men hva er egentlig et godt valg? Dette ville vi hjelpe Byportens kunder med da vi skulle presentere høstens nyheter.
Om prosjektet
Inspirasjonen til kampanjen kom fra en innsikt om at ansvaret for å ta gode valg i klesbutikken ofte blir plassert på forbruker, istedenfor på motebransjen, klesprodusentene og butikkene. Derfor tenkte vi at høstkampanjen var en god anledning til å vise at Byporten engasjerer seg i dette og at vi ønsker å drive med forbrukerguiding, slik at kundene kan bli klokere på hva de betaler for i butikken.
Kompetanse
Løsning
Med dette som utgangspunkt utarbeidet vi en kampanje der vi valgte å sette kvalitet i sentrum – noe vi var tro mot gjennom hele kampanjen. Da vi skulle velge antrekk, valgte vi utelukkende klær, sko og vesker som var laget av rene naturmaterialer som bomull, silke, lær og ull.
I tillegg ønsket vi å fokusere på å vise fram et grunnantrekk vi stylet på tre ulike måter for å vise hvor langt man kan komme med et par gode stapleplagg i garderoben.
Kanaler
Kampanjen ble rullet ut på trikkene i Oslo sentrum, XXL-skjermen på Oslo S og på skjermene inne på senteret. Vi satte også opp en taktil Create Adshel på Jernbanetorget der man kunne kjenne på tekstilkvalitetene vi hadde brukt i kampanjen. I tillegg hadde også et digitalt løp på Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat og på Byporten.no.
Effekt
Kampanjen har gitt stor stolthet internt og leietakerne har vært veldig fornøyde med ekstra slag på kassa gjennom kampanjeperioden.