Ta jobben min

En interaktiv og engasjerende løsning hvor studenter blir kjent med en mulig arbeidshverdag i AF Gruppen.

Case
Om prosjektet

AF Gruppen er allerede en svært ettertraktet arbeidsgiver, men har likevel et stort fokus på å bygge merkevarekjennskap hos unge talenter. I denne målgruppen er det et ønske om å få vite mer om hva en arbeidshverdag i AF Gruppen kan inneholde - og nettopp dette ville AF Gruppen, Trigger og Mvh gjøre noe med.

Kompetanse
UX og digital designTeknologi3DAudioRådgivning
Case

"Kampanjen er veldig morsom og unik. Den føles litt som et spill!"

- Sunniva, student
Case

Lyddesign

For å understøtte opplevelsen av dette som et eget univers, og for å ytterligere skape en interaktiv og engasjerende opplevelse, ble det komponert et eget lydspor for løsningen.

Ta jobben min – main theme
--:--
/
--:--
Case

Om kampanjen

Kampanjen var delt inn i to hoveddeler. I den første delen kunne nysgjerrige studenter utforske ulike stillinger gjennom en 3D-verden, hvor flere av AF Gruppens mest prestisjefylte prosjekter var med som bakteppe. I den andre delen, etter å ha valgt den mest spennende stillingen for seg, fikk studenten bryne seg på en rekke vanskelige og relevante oppgaver. Belønningen var både et verdifullt kompetansebevis, samt deltakelse i selve konkurransen – muligheten til å få en hel praksisuke i AF Gruppen, samt et utdanningsstipend på kr. 30 000.

Case

Resultater

Ikke bare har kampanjen skapt engasjement internt, men flere tusen studenter har blitt bedre kjent med sin drømmejobb, og registrert sin interesse for AF Gruppen som arbeidsgiver.