Er du vår første kreative leder?

Etter å ha tenkt oss om i 18 år har vi nå kommet frem til at vi ønsker oss en kreativ leder i Mvh. Fordi en slik stilling hos oss er ny, er også måten vi lager stillingsbeskrivelsen på ny.

Som kreativ leder i et byrå som aldri har hatt en slik før, er det ingen store eller små sko som skal fylles. Hos oss kan du med andre ord starte med blanke ark. Men selv om arkene er blanke, så er ikke lappene det. En av veggene våre er nemlig fylt opp med gule lapper der hver enkelt i Mvh har fått skrive ned sine ønsker for en kreativ leder. Lappene er resultatet av et ønske om å involvere samtlige i byrået rundt den nye stillingen. Dette fordi den er viktig for oss.

I Mvh har de gule lappene skapt engasjement, diskusjon, irritasjon, latter, spørsmål, nye gule lapper – samt en liten kampanje som kanskje har ledet deg inn hit. Og nå inviterer vi deg på sett og vis inn i prosessen rundt hva en kreativ leder skal være for oss i Mvh. Sammen med deg finner vi forhåpentligvis gode svar.

Men sånn til å begynne med kan du få lese noen av de lappbaserte ønskene for en kreativ leder i Mvh. (Du finner samtlige gule lapper ved å oppsøke mvh_kreativleder på Instagram).

«En som er sulten»

«En som er opptatt av å gi skryt»

«En som vil utfordre kundene»

«En som hjelper til med å sette ting i system»

«En som får kundene til å tro på kreativitet»

«En som er flink til å selge inn ideer»

«En som vil til Cannes i år»

«En som er god på konseptutvikling»

«En som motiverer til å gå en ekstra runde»

«En som synes at lættis-reklame er god reklame»

«En som går i krigen for ideene»

«En som mener gode ordspill er en viktig suksessfaktor»

«En som synes at prisutdelinger er viktig»

«En som tør å gi litt faen»

«En som synes reklamefaget er viktig og gøy»

«En som er en fin sparringspartner»

«En som skjærer igjennom»

Ref. sistnevnte lappønske. Det er godt mulig at du som kreativ leder ville skåret igjennom her og sagt at dette er alt for mange krav i en stillingsbeskrivelse – eller at dette er en litt for inkluderende måte å komme frem til en stillingsbeskrivelse på.

Men disse ønskene er altså ikke å se på som en kravspesifikasjon til deg, men mer som en invitasjon. En invitasjon til å tenke over hvilke evner, erfaringer og ønsker du selv har som kan gjøre deg til en god kreativ leder i Mvh. Har du gode svar på dette, ønsker vi å ta en prat med deg.

I Mvh lover vi deg mye ansvar, gode utviklingsmuligheter, trivelige lokaler i hjertet av Oslo – og sist, men ikke minst 20 hyggelige, engasjerte og dyktige kolleger. I tillegg til alt dette vil du også motta lønn og en mulighet for eierandeler i Mvh.

Mvh bygger merkevarer folk husker ved hjelp av reklame, design og teknologi. Vi er formsterke designere, kreative reklamehoder, nysgjerrige utviklere, strukturerte prosjektledere, skarpe tekstforfattere og erfarne rådgivere. Vi er store nok til å løse det meste, små nok til å gjøre det effektivt.

Søknad sendes til Jon Fredø på jon@mvh.no innen mandag 27. mars 2023.